Judgement Force

Judgement Force

Zapraszam na spotkanie z niewydaną kontynuacją Streets of Rage na Sega Saturn.

Kalendarz na rok 2010

Kalendarz na rok 2010

Kontynuujemy naszą małą tradycję i wraz z rozpoczęciem nowego roku oddajemy w wasze ręce kalendarz na 2010 rok. Oczywiście chyba nie trzeba wspominać o tym, że kalendarz jest typowo retro…

Resident Evil: Code Veronica

Resident Evil: Code Veronica

Resident Evil (w Japonii Biohazard) to tytuł znany każdemu miłośnikowi gier video. Seria ta spopularyzowała i zdefiniowała gatunek gier zwany survival horrorem. Od początku swojego istnienia była kojarzona z PlayStation. Choć okazjonalnie ukazywały się konwersje na inne systemy (Sega Saturn, Nintendo 64) to właśnie dzięki konsoli Sony seria ta zdobyła rzesze wiernych fanów. Twórca Resident Evil, firma Capcom w 1998 roku zapowiedziała powstanie zupełnie nowej odsłony cyklu. Tytuł był pierwszą grą z tej serii, która nie zadebiutowała na sprzęcie Sony, ale na nowej 128-bitowej konsoli Sega Dreamcast. Zgodnie z obietnicami wydawcy gra miała bazować na zupełnie nowym silniku graficznym i oferować jakość grafiki oraz dźwięku niedostępne dla konsol 32-bitowych. Początkowo Resident Evil Code: Veronica miał trafić do sklepów w 1999 roku. Ostatecznie gra zadebiutowała w lutym 2000 w Japonii i USA, a w maju tego samego roku w Europie. Pod tytułem Resident Evil Code: Veronica X trafia na PlayStation 2 w 2001 roku a na GameCube w roku 2003.

Control Pad

Control Pad

Kontynuujemy wzbogacanie działu Sega Mega Drive (Genesis) o kolejne materiały. Dziś na retroage trafia krótki artykuł i kilka fotek klasycznego trzyprzyciskowego pada do wspomnianej konsoli. Jeśli ktoś jeszcze go nie widział to warto zajrzeć, bo to naprawdę porządny kawałek sprzętu.

Lotus Turbo Challenge

Lotus Turbo Challenge

„Gry legendy” nie mają łatwego życia, bowiem po ich wydaniu gracze z niecierpliwością wypatrują kolejnej częścią, a ich oczekiwania są zawsze coraz większe. W 1990 roku na rynku pojawił się słynny amigowy Lotus Esprit Turbo Challenge i tylko kwestią czasu było, kiedy pokaże się jego następca. Rok później gracze zostali więc uraczeni wspaniałym Lotus Turbo Challenge 2. Jak nietrudno zauważyć tytuły prócz cyferki różnią się jeszcze nieznacznie samym tytułem. Wszystko to dlatego, że poprzedzający go Lotus Turbo Challenge trafił na konsolę Sega Mega Drive (Genesis)... tyle, że rok później (1992) niż jego następca. Obie gry są jednak tak do siebie bliźniaczo podobne, że można śmiało mówić w tym przypadku o konwersji z komputerów na konsole.

Choinkowa Puzzle-Mania

Choinkowa Puzzle-Mania

Ziemia zatrzęsła się, z choinki opadł śnieg. A pod choinką pojawił się darmowy download content do gry Puzzle-Mania na Atari XL/XE. Zapraszam do zapoznania się z wypasionym bonusem.

Super Paper Mario

Super Paper Mario

Pod koniec życia GameCube Nintendo na E3 zapowiedziało jedną z ostatnich gier na tę konsolę - Super Paper Mario. Jakiś czas później pozycja ta została przeniesiona na nowy sprzęt - Wii. Jak ostatecznie dobra jest ta gra z nowym innowacyjnym sterowaniem? Czy to był dobry ruch, by przenosić ją na Wii, pozbawiając w ten sposób Nintendo GameCube jednej z ostatnich gier?

Werewolf: The Apocalypse

Werewolf: The Apocalypse

Gdzieś około roku 1995 Capcom pracował nad grą na licencji White Wolfa. Dla nieobeznanych z tematem nadmienię, że mowa o producencie systemów fabularnych. Gra która docelowo miała trafić na konsole Sega Saturn i Sony PlayStation w fazie developingu nosiła tytuł identyczny jak największe dzieło White Wolfa, a mianowicie niesamowitego RPGa – Werewolf: The Apocalypse (Wilkołak: Apokalipsa). Projekt był już bardzo mocno zaawansowany, ale w 1996 roku z nieznanych powodów został zarzucony. Po 13 latach do netu trafiło grywalne demo, więc w końcu dane jest nam zagrać w Wilkołaka.

Kolony 2106

Kolony 2106

Kolejna „nowa” ciekawa gra na 8bitowe Atari - „Kolony 2106” to usprawniona wersja wydanej w 1990r. popularnej gry Janusza Bienia, pt. „Kolony”. Czy wprowadzone poprawki sprawią, iż fani oryginalnej wersji po raz kolejny spędzą godziny przy swoich wysłużonych 8bitowych potworach? Zapraszam do zapoznania się z recenzją gry.

StarCraft 64

StarCraft 64

Ostatnio na retroage zapanowała swoista mania opisywania tytułów wybitnych i wyjątkowych. Idąc tym śladem do serwisu trafia kolejna recenzja absolutnego hitu. Wkrótce na rynku pojawi się sequel gry StarCraft, ale wiele osób nie wie o tym, że ten tytuł zawitał też do konsolowego światka. W związku z tym dziś na retroage serwujemy wam recenzje pierwszej części tej niesamowitej gry dla platformy Nintendo 64. Przed wami konsolowy port – StarCraft 64